Načítám Akce

« All Akce

  • akce již proběhla.

doc. Mgr. Petr Habala, Ph.D.: Zkouším, zkoušíš, zkoušíme… a oni to zkouší

Aneb co dělá zkoušení se studiem?

Anotace přednášky

Způsob, kterým vyhodnocujeme stav znalostí našich studentů, ovlivňuje jak průběh, tak výsledek celého procesu. Můžeme na něj nahlížet z několika úhlů pohledu a na více úrovních. Nabízejí se otázky jak, kdy, co, proč a dokonce i zda vůbec. Je obtížné nezaznamenat čilou debatu, která se dnes ve vzdělávací komunitě ohledně hodnocení výuky odehrává, včetně extrémních názorů, že hodnocení je špatně jako takové. Cílem semináře je připomenout některé aspekty a dojít k zajímavým otázkám, jako například:

  • dokážeme zajistit, aby studenti látku opravdu uměli?
  • má smysl dělat závěrečné zkoušky?
  • umíme vůbec zkoušet?

O přednášejícím

Petr Habala je docentem matematiky na Fakultě elektrotechnické pražského ČVUT. Před mnoha lety se jako matematický doktorand v Kanadě připletl k experimentům s vedením cvičení, díky čemuž byl již v zárodku své pedagogické kariéry vykolejen z tradiční vyježděné cesty. V Kanadě a později v USA se seznámil jak se slabými stránkami tradičního přístupu, tak s možností aktivně tvarovat vlastní pedagogickou tvář, aby posléze po návratu do Prahy zjistil, že funkčnost řady nápadů silně závisí na lokálních podmínkách. Od té doby se snaží v rámci možností optimalizovat svůj pedagogický výkon. Za ten byl v roce 2019 oceněn Cenou ministra školství, mládeže a tělovýchovy za vynikající vzdělávací činnost na vysoké škole.

Petr Habala při výuce